Metodika měření oficiálně udávané spotřeby paliva se mění
V září 2017 byla v Evropě zavedena nová standardizovaná metodika měření spotřeby a emisí, označovaná zkratkou WLTP (z anglického Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Tato nová zkouška, v porovnání s dřívější normou NEDC, věrněji odráží podmínky reálného provozu. Výsledkem je, že oficiálně udávané hodnoty spotřeby paliva jsou bližší reálné spotřebě v běžném provozu.
Nová procedura se vyznačuje těmito vlastnostmi:
- Realističtější chování řidiče (Rychlejší a dynamičtější styl jízdy, širší rozsah venkovních teplot)
- Vyšší průměrné i maximálně dosahované rychlosti během měřicího cyklu
- Širší rozpětí provozních situací
- V úvahu se bere také výbava na přání, hmotnost cestujících a nákladu, velikost kol apod.
Spotřebu a emise CO2 tak určuje i konkrétní standardní nebo mimořádná výbava jednotlivých vozů.
Když uvidíte hodnoty uváděné podle nové metodiky, může to vypadat, že spotřeba vašeho vozu se zvýšila. Tak to ale není. Udávané hodnoty vychází z podmínek, které reálněji odráží reálný provoz. Stále se ale jedná o laboratorní zkoušku, která nemůže zohledňovat celou škálu možných dopravních situací, počasí, zatížení vozu a způsobů jízdy.