Ford E-Transit
- Ford představuje E-Transit, elektrickou verzi nejprodávanější skříňové dodávky na světě. Elektrický Transit kombinuje novou úroveň palubních online technologií a služeb s osvědčenými přednostmi v podobě vyhlášených užitných vlastností, podpory přestaveb a široké servisní sítě
- Sériově montovaný modem FordPass Connect pomůže zákazníkům optimalizovat efektivitu vozových parků, snadno vyhledávat i platit nabíjení nebo aktualizovat navigaci i další funkce vozu na dálku
- Funkce palubního napájení (Pro Power Onboard) promění E-Transit v pojízdnou elektrocentrálu o výkonu až 2,3 kW. Zákazníci tak budou moci používat a nabíjet svoje elektrické nářadí i v místech, kde není zavedena elektřina
- Cílová hodnota dojezdu dle metodiky WLTP činí v případě E-Transitu až 317 km, což odpovídá zhruba trojnásobku průměrného denního nájezdu firemních vozidel v EU
- Náklady na údržbu E-Transitu budou podle předběžných odhadů asi o 40 procent nižší než u vozů se vznětovými motory. Servisní interval jeden rok bez omezení nájezdu je nejlepší ve třídě
- E-Transit nabídne evropským zákazníkům široký výběr karosářských variant, délek, výšek i celkové hmotnosti. Možných kombinací bude celkem 25. Užitečné zatížení činí až 1758 kg v případě verze Van a až 2090 kg u podvozku. E-Transit bude připraven pustit se do práce na jaře 2022
Dojezd a nabíjení přizpůsobené potřebám firem
Díky akumulátoru o využitelné kapacitě 68 kWh nabídne E-Transit dojezd až 317 km dle metodiky WLTP, vyplývá z předběžných výpočtů.1 To s rezervou postačuje k běžnému dennímu nájezdu i při zohlednění proměnlivých klimatických podmínek a hmotnosti přepravovaného nákladu.
E-Transit je tak ideální volbou do městského provozu na pravidelné trasy a rozvážky v bezemisních zónách. Zákazníci přitom nemusí zbytečně platit za nadměrnou kapacitu akumulátoru, kterou by stejně nevyužili.
Jízdní režimy E-Transitu jsou přizpůsobeny jeho elektrickému pohonu. Speciální režim Eco přinese podle údajů Fordu při dynamičtější jízdě s nezatíženým vozem snížení spotřeby elektřiny o 8 až 10 procent. Režim Eco omezí nejvyšší dosažitelnou rychlost, reguluje akceleraci a optimalizuje fungování klimatizace.
Funkce plánovaného temperování kabiny umožňuje naprogramovat, aby se kabina vyhřála či vychladila na požadovanou teplotu, zatímco je vůz připojen k nabíječce. Potřebná energie se tedy neodčerpává z akumulátoru, což přispěje k prodloužení dojezdu.
E-Transit nejenže pomáhá firmám fungovat udržitelnějším způsobem, ale přináší také zřetelné podnikatelské výhody. Oproti vozům poháněným spalovacím motorem jsou jeho servisní náklady přibližně o 40 procent nižší.2
V Evropě bude Ford poskytovat na E-Transit nejlepší záruku v dané kategorii – jeden rok bez omezení nájezdu. Záruka na akumulátor a vysokonapěťové komponenty činí osm let nebo 160 000 km.3
Nabíjení usnadní zákazníkům ucelený soubor služeb, které Ford připravil, od analýzy jejich nabíjecích potřeb až po zprostředkování kontaktu s certifikovanými prodejci, kteří se postarají o dodávky dílů a nabíjecího příslušenství i o servis.
Na rozdíl od některých konkurentů umožňuje E-Transit nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem. V Evropě bude dodáván se zabudovanou 11,3kW nabíječkou, která nabije akumulátor na 100 procent za 8,2 hodiny.4 Při nabíjení stejnosměrným proudem na rychlonabíječce podporuje E-Transit nabíjecí výkon až 115 kW, což stačí k doplnění akumulátoru z 15 na 80 procent přibližně za 34 minut.4
Konektivita a možnost napájení elektrického nářadí
Na přání dodávaná výbava palubního napájení (Pro Power Onboard) umožní evropským zákazníkům využívat E-Transit jako pojízdnou elektrocentrálu, z níž lze kdekoliv v terénu napájet nebo nabíjet elektrické nářadí výkonem až 2,3 kW. Na evropském trhu lehkých užitkových automobilů dosud nikdo takovou funkci nenabízí.
Sériově dodávaný modem FordPass Connect5 zajišťuje online připojení, které zákazníkům mimo jiné usnadňuje a zefektivňuje správu vozového parku.
S E-Transitem zároveň přichází do užitkových vozů Ford komunikační a zábavní systém SYNC 4 s 12palcovou dotykovou obrazovkou, vylepšeným hlasovým ovládáním a na přání také s navigací rozšířenou o cloudové funkce.6 Díky aktualizacím na dálku se bude E-Transit v průběhu času postupně zdokonalovat a získávat nové funkce.
Technologie jako rozpoznávání dopravních značek7 a inteligentní asistent rychlosti 7 umožní správcům vozových parků zajistit dodržování rychlostních omezení nebo nastavit vlastní limity.
Dále bude k dispozici řada technologií, které pomohou snížit počet pojistných událostí způsobených řidiči E-Transitu. Patří k nimsystém Pre-Collision Assist, hlídání mrtvých úhlů s upozorněním při změně jízdního pruhu nebo 360° soustava kamer.7 V kombinaci s inteligentním adaptivním tempomatem mohou tyto systémy zajistit dodržování bezpečnostních standardů provozovatele a snížit riziko nehody.
Užitné vlastnosti hodné názvu Transit
Díky uložení akumulátoru pod podlahou a optimalizované konstrukci podvozku se E-Transit pyšní stejným objemem nákladového prostoru jako Transit se vznětovým motorem a pohonem zadních kol – 15,1 m3.8 Robustní polovlečená náprava přispívá k preciznějšímu a jistějšímu ovládání vozu v zatáčkách.
Cílové hodnoty užitečného zatížení pro evropskou specifikaci jsou 1758 kg v případě verze Van a 2090 kg v případě podvozku .8 Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 198 kW (269 k) a točivého momentu 430 Nm. E-Transit tak bude nejvýkonnější ze všech plně elektrických dodávek nabízených na evropském trhu. Koncepce s pohonem zadních kol uděluje E-Transitu mimořádnou trakci i při plném zatížení.
V Evropě bude Ford nabízet celkem 25 konfigurací E-Transitu. Zákazníci si můžou vybrat mezi variantami Van, DCiV a podvozek, několika délkami a výškami a různými variantami celkové přípustné hmotnosti až do 4,25 t.
Klikněte zde pro více informací
1 Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva budou zveřejněny před uvedením modelu na trh. Cílové hodnoty dojezdu a nabíjecích časů vycházejí ze zkoušek výrobce a kalkulací založených na homologačním cyklu WLTP. Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na povětrnostních podmínkách, jízdním stylu řidiče, kondici vozu a stáří lithium-ion akumulátoru.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Typové schválení nových automobilů se řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Ke konci roku 2020 WLTP plně nahradí dříve používaný měřicí cyklus NEDC. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Během přechodného období se hodnoty zjištěné dle WLTP zpětně přepočítávají na NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2.
2 V horizontu tří let nebo 180 000 km. Srovnání plánované i neplánované údržby obdobných užitkových automobilů poháněných elektrickým a vznětovým motorem.
3 Bližší podrobnosti sdělí prodejce.
4 Rychlost nabíjení se snižuje, jakmile se akumulátor blíží své maximální kapacitě. Skutečná doba nabíjení se může lišit v závislosti na vytížení sítě a stavu nabití akumulátoru.
5 Některé funkce mohou vyžadovat aktivaci.
6 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.
7 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Některé funkce nejsou dostupné pro podvozek s kabinou.
8 Přepravní kapacita je omezena hmotností nákladu a jejím rozložením.