Jak používat sadu na opravu pneumatik?
Zvýhodněná nabídkaUžitkové vozy FordVozy sklademFleet

Sada pro opravu pneumatik

Zřejmě jste si již všimli toho, že vaše vozidlo není vybaveno rezervní pneumatikou, namísto které se ve vozidle nachází sada, pomocí které můžete utěsnit a znovu nahustit pneumatiku s defektem v oblasti běhounu. Tuto sadu naleznete buď v zavazadlovém prostoru, kde je umístěna v držáku z pěnové hmoty, nebo v obalu pod předním sedadlem spolujezdce, kde je přidržována pomocí popruhů. V tomto případě je sada nejsnáze přístupna ze zadní řady sedadel; k jejímu vyjmutí je zapotřebí pouze přesunout přední sedadlo spolujezdce zcela dopředu a poté uvolnit popruhy. Po otevření obalu zjistíte, že sada obsahuje vzduchový kompresor k opakovanému huštění pneumatik, který je doplněn měřičem tlaku a nádobkou s těsnicí směsí.

Způsob použití sady

Nejprve se ujistěte, že vaše vozidlo je bezpečně odstaveno mimo silnici tak, aby nepřekáželo provozu, a že jste je zatažením parkovací brzdy zajistili proti uvedení do pohybu. Během provádění opravy pneumatiky můžete nechat běžet motor svého vozidla, pokud se toto nachází na venkovním volném prostranství nebo v dobře větrané oblasti. Tím se zamezí vybití akumulátoru vašeho vozidla při použití kompresoru. Postup utěsnění a opětovného nahuštění pneumatiky pak budete muset provést ve dvou fázích. Mějte na paměti, že sada nebude použitelná, bude-li poškozena bočnice pneumatiky vašeho vozidla; v takovém případě budete muset přivolat silniční asistenční službu.

Postup opravy tedy spočívá v utěsnění pneumatiky pomocí těsnicí hmoty a v jejím opětovném nahuštění vzduchem z kompresoru. Neodstraňujte žádný cizí předmět, kterým byla pneumatika proražena. Abyste mohli použít těsnicí směs, připevněte konektor plnicí hadičky k ventilku pneumatiky tím, že jej otočíte ve směru hodinových ruček, připojte kompresor k jedné z 12V zásuvek vozidla a poté stiskněte kruhový ovladač a otočte jej do polohy odpovídající plnění těsnicí směsí. Stiskněte tlačítko a nahustěte pneumatiku na tlak uvedený na štítku s hodnotami tlaků v pneumatikách. Pokračujte v plnění pneumatiky vzduchem z kompresoru, dokud údaj na měřiči nedosáhne cílového tlaku, poté vypněte kompresor a znovu odečtěte tlak na měřiči. Nepodaří-li se vám dosáhnout správného tlaku do 15 minut, přivolejte silniční asistenční službu. Po dosažení správné úrovně tlaku odpojte kompresor a řádně jej uložte zpět do vozidla. Poté byste měli ihned ujet asi šest kilometrů, abyste zajistili rovnoměrné rozložení těsnicí směsi uvnitř celé pneumatiky. Připadá-li vám během této jízdy chování vozidla jakkoli nezvyklé, sjeďte mimo silnici a přivolejte silniční asistenční službu.

Po ujetí šesti kilometrů zastavte a znovu zkontrolujte tlak v pneumatice připojením černé hadičky k dříku ventilku a odečtením tlaku udávaného měřičem, který je součástí sady. Je-li zapotřebí doplnit další vzduch, nastavte kruhový ovladač do polohy pro huštění, zapněte kompresor a nahustěte pneumatiku na správný tlak; po dokončení tohoto postupu byste měli být schopni ujet až 190 kilometrů (120 miles) a dostat se tak do nejbližšího pneuservisu. Musíte však co nejdříve zajistit provedení řádné opravy nebo výměny pneumatiky, protože vámi provedená oprava je pouze dočasným opatřením. Mějte na paměti, že nádobka s těsnicí směsí a plnicí hadička jsou pouze jednorázově použitelné, zatímco kompresor je použitelný opakovaně; použitou nádobku a hadičku tedy po odpojení není třeba ukládat zpět do vozidla společně s kompresorem.

 

Ford.cz používá na této stránce cookies a podobné technologie po zlepšení zážitku a personalizaci.

Prostřednictvím upravte nastavení cookies můžete kdykoli upravit své preference, což ale může ovlivnit funkčnost některých prvků na stránce.

Navštivte přehled ochrany údajů a právních upozornění pro více informací o tom, jak cookies využíváme.