Sada pro opravu pneumatik
Zřejmě jste si již všimli toho, že vaše vozidlo není vybaveno rezervní pneumatikou, namísto které se ve vozidle nachází sada, pomocí které můžete utěsnit a znovu nahustit pneumatiku s defektem v oblasti běhounu. Tuto sadu naleznete buď v zavazadlovém prostoru, kde je umístěna v držáku z pěnové hmoty, nebo v obalu pod předním sedadlem spolujezdce, kde je přidržována pomocí popruhů. V tomto případě je sada nejsnáze přístupna ze zadní řady sedadel; k jejímu vyjmutí je zapotřebí pouze přesunout přední sedadlo spolujezdce zcela dopředu a poté uvolnit popruhy. Po otevření obalu zjistíte, že sada obsahuje vzduchový kompresor k opakovanému huštění pneumatik, který je doplněn měřičem tlaku a nádobkou s těsnicí směsí.
Způsob použití sady
Nejprve se ujistěte, že vaše vozidlo je bezpečně odstaveno mimo silnici tak, aby nepřekáželo provozu, a že jste je zatažením parkovací brzdy zajistili proti uvedení do pohybu. Během provádění opravy pneumatiky můžete nechat běžet motor svého vozidla, pokud se toto nachází na venkovním volném prostranství nebo v dobře větrané oblasti. Tím se zamezí vybití akumulátoru vašeho vozidla při použití kompresoru. Postup utěsnění a opětovného nahuštění pneumatiky pak budete muset provést ve dvou fázích. Mějte na paměti, že sada nebude použitelná, bude-li poškozena bočnice pneumatiky vašeho vozidla; v takovém případě budete muset přivolat silniční asistenční službu.
Postup opravy tedy spočívá v utěsnění pneumatiky pomocí těsnicí hmoty a v jejím opětovném nahuštění vzduchem z kompresoru. Neodstraňujte žádný cizí předmět, kterým byla pneumatika proražena. Abyste mohli použít těsnicí směs, připevněte konektor plnicí hadičky k ventilku pneumatiky tím, že jej otočíte ve směru hodinových ruček, připojte kompresor k jedné z 12V zásuvek vozidla a poté stiskněte kruhový ovladač a otočte jej do polohy odpovídající plnění těsnicí směsí. Stiskněte tlačítko a nahustěte pneumatiku na tlak uvedený na štítku s hodnotami tlaků v pneumatikách. Pokračujte v plnění pneumatiky vzduchem z kompresoru, dokud údaj na měřiči nedosáhne cílového tlaku, poté vypněte kompresor a znovu odečtěte tlak na měřiči. Nepodaří-li se vám dosáhnout správného tlaku do 15 minut, přivolejte silniční asistenční službu. Po dosažení správné úrovně tlaku odpojte kompresor a řádně jej uložte zpět do vozidla. Poté byste měli ihned ujet asi šest kilometrů, abyste zajistili rovnoměrné rozložení těsnicí směsi uvnitř celé pneumatiky. Připadá-li vám během této jízdy chování vozidla jakkoli nezvyklé, sjeďte mimo silnici a přivolejte silniční asistenční službu.
Po ujetí šesti kilometrů zastavte a znovu zkontrolujte tlak v pneumatice připojením černé hadičky k dříku ventilku a odečtením tlaku udávaného měřičem, který je součástí sady. Je-li zapotřebí doplnit další vzduch, nastavte kruhový ovladač do polohy pro huštění, zapněte kompresor a nahustěte pneumatiku na správný tlak; po dokončení tohoto postupu byste měli být schopni ujet až 190 kilometrů (120 miles) a dostat se tak do nejbližšího pneuservisu. Musíte však co nejdříve zajistit provedení řádné opravy nebo výměny pneumatiky, protože vámi provedená oprava je pouze dočasným opatřením. Mějte na paměti, že nádobka s těsnicí směsí a plnicí hadička jsou pouze jednorázově použitelné, zatímco kompresor je použitelný opakovaně; použitou nádobku a hadičku tedy po odpojení není třeba ukládat zpět do vozidla společně s kompresorem.