Jaký je rozdíl mezi automatickou převodovkou a převodovkou PowerShift?
Klasická automatická převodovka je hydraulicky ovládaný systém založený na měniči točivého momentu a planetovém soukolí. Základní princip spočívá v regulaci tlaku hydraulické kapaliny, která ovládá spínání/rozpojování spojky a řazení/vyřazování rychlostních stupňů. V průběhu zrychlování vozidla se tlak v hydraulické soustavě mění a vynucuje přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Stejně tak se mění tlak při zpomalování a řadí se nižší rychlostní stupně.
Převodovka PowerShift je vybavena dvěma spojkami, díky čemuž lze předem vybrat rychlostní stupeň ještě před jeho zařazením, takže přeřazení proběhne bez poklesu výkonu. První spojka má na starosti první, třetí a pátý rychlostní stupeň, zatímco druhá spojka má na starosti druhý, čtvrtý a šestý rychlostní stupeň. Když je tedy zařazen například první rychlostní stupeň, je druhá spojka rozpojena, ačkoliv zuby druhého rychlostního stupně jsou v záběru. Při přeřazení na druhý rychlostní stupeň se rozpojí první spojka, sepne se druhá spojka a zuby třetího rychlostního stupně se dostanou do záběru. Díky bleskurychlému a hladkému řazení je jízda s převodovkou PowerShift plynulejší a v porovnání s běžnou automatickou převodovkou je dosaženo i nižší spotřeby paliva a tvorby zplodin CO2.
Více informací o převodovce PowerShift naleznete zde.