Katalyzátor
Katalyzátorem prochází výfukové plyny, které se poté vypustí do ovzduší. Katalyzátor se nachází ve výfukovém systému.
Jádro katalyzátoru je keramické. Vnitřek má strukturu včelí plástve s velkým množstvím drobných kanálků, přes které proudí výfukové plyny.
Celý povrch keramické vložky je potažen oxidem hlinitým. Takto zvětšený povrch je potažen další vrstvou drahých kovů, a to buď platinou a rhodiem, nebo palladiem a rhodiem v poměru 5:1. Tyto reakční povrchy slouží k oxidaci a redukci výfukových plynů.
Uvnitř katalyzátoru bývá i několik vložek za účelem kompenzace roztažnosti v důsledku vysokých teplot výfukových plynů.
Vložky citlivé na tlak jsou odděleny elastickou mezivrstvou ve dvoustěnném tepelně izolovaném pouzdře z nerezové oceli.
Ke správnému fungování katalyzátoru je nutná specifická provozní teplota.
Dodatečné Informace